Chelsea.pl - polski serwis Chelsea FC


  • 1 |
  • 2 |
  • 3 |
poprzedni Stop Następny
2017-06-24 13:04:36 | Starkiller
8 komentarzy


  Bournemouth 3:0 (D)
26.12.2016r. godz. 16:00


 

Następny mecz:
 
Stoke City (D)
31.12.2016r. godz.16:00


 

brak ankiet

Mourinho: Oscar pierwszym wyborem

Jose Mourinho ostrzegł, że Juan Mata musi dostosować swoją grę, jeśli chce wrócić do pierwszego składu Chelsea.


Mata - najlepszy piłkarz Chelsea ostatnich dwóch lat - nie odgrywa kluczowej roli od czasu przybycia Mourinho tego lata.

 

Do tej pory rozegrał 3 spotkania w tym sezonie - był zmieniony po 65 minutach meczu przeciwko Aston Villi, zagrał 57 minut w przegranym meczu z Evertonem oraz wszedł na ostatnie 23 minuty w meczu, w którym Chelsea sensacyjnie uległa Basel w Lidze Mistrzów.

 

Mourinho przyznał, że jego "dziesiątką" w tym sezonie jest Oscar, a Mata musi zmienić swoją grę, jeśli chce regularnie występować.

 

"Są rzeczy o których nie mogę z wami rozmawiać." powiedział JM. "Zagrał jednak od początku z Evertonem i możecie przeanalizować jego występ."

 

"Wystąpił też przeciwko Basel i w przeciwieństwie do Ba czy Mikela wchodził nie po to, żeby ratować wynik, ale kiedy wygrywaliśmy 1-0 i miał konkretne zadania do wykonania."


"To część procesu jego adaptacji. Jedną rzeczą jest grać Ramiresem i Oscarem na skrzydłach i Matą jako typową 10 za napastnikiem, gdzie może dogrywać genialne asysty, podania, kreować fantastyczne akcje, bo ma ogromny talent."


"Inna sprawa to zaadaptować się do stylu, który chcemy grać. W tym momencie to Oscar jest moją 10, a jeśli ktoś mówi mi, że nie jest on najlepszym piłkarzem Chelsea od początku sezonu to ja się z tym nie zgadzam."


Mourinho w meczu z Basel ustawił Edena Hazarda na lewej stronie, Oscara za napastnikiem, natomiast na prawej flance grał Willian.

 

The Special One przekonuje, że Oscar i Mata mogą grać w jednej drużynie, jednak chce, żeby lewonożny Hiszpan grał bardziej z prawej strony i wspomagał również defensywę.

 

"Chcę opierać swoją drużynę na Oscarze w roli "dziesiątki"." dodał Portugalczyk. "Oczekuję od pozostałych dwóch graczy na skrzydłach, by dostosowali się do rzeczywistości i nauczyli się rzeczy, do których nie byli wcześniej przyzwyczajeni."


"Jest to problem, którym się cieszę. Nigdy nie pracowałem tak ciężko jak w tej chwili. Nigdy. Miałem różne sytuacje w innych klubach, ale to tutaj pracuję każdego dnia naprawdę ciężko."


"Chcę wyników. Nie mam zamiaru chować się za hasłami, że liczy się styl i nowy projekt, a wyniki nie mają znaczenia. Prawdą jest jednak, że oczekuję od drużyny określonego stylu."


"Wszyscy się z tym zgadzamy. Mieliśmy jedno spotkanie - nie 5, 10 czy 20 - tylko jedno i wszyscy jesteśmy przekonani, że jest to droga, którą musimy obrać. Projekt jest naprawdę piękny. Odnieśliśmy dwie straszne porażki - nie podoba nam się to, nie jesteśmy do tego przyzwyczajeni... to dla nas duży problem."

Źródło : SkySports

21.09.2013 | 9:33 | marm
35 komentarzy
Szukaj według tagów:
Chelsea, Mata, Mourinho,

Aby dodać komentarz musisz się zalogować !

Dodał: Dyma
2013-09-21 17:34:04

Widzę, że podobny skład nam sie miet marzy ;p A co do słów Mou to w ogóle nie było to zbyt \"wychowawcze\". Jesteś młodym chłopakiem, przychodzi trener legenda klubu, masa trofeów, pracujący z najlepszymi i mówi, że to ty jesteś jego wyborem, jesteś najlepszym zawodnikiem, a koleś co był 2 razy najlepszym graczem sezonu ma sie dopasować do ciebie... Oscar to młody chłopak, w dodatku latynos i takie słowa na prawdę mogą mu przewrócić w głowie.

Dodał: miet
2013-09-21 17:09:36

Przecież Azpi zagrał dokładnie całą minutę w dotychczasowych sześciu meczach, a więc to nie prawda \"że nie zagrał jeszcze ani minuty pod Mou\" :D Gdyby Jose chciał pokazać, że nie faworyzuje swoich pupilków to by Cole nie grał w każdym meczu po 90 minut tylko nawet jak tam ktoś pisze \"chujowy\" Bertrand by grał. Ja tam bym chciał zobaczyć Cech Azpi-Cahill-JT-Bertrand Mikel-Oscar KDB-Mata-Schurrle Torres

Dodał: KafarCFC
2013-09-21 16:48:09

No wlasnie Azpi tez nie zagral jeszcze ani minuty pod Mou, co jest dziwne zwazywszy na to, ze w zeszlym sezonie gral bardzo duzo i prezentowal sie dobrze w ofensywie. Ivanovic tez jest dobry i nie dziwie sie, ze on gra, no ale nie w kazdym meczu po 90min! Podobnie nie rozumiem olewania Essiena, Jose chce pokazac, ze nie faworyzuje nawet swoich pupilkow czy co? Jesli tak, to niezla obluda.

Dodał: Fantom
2013-09-21 15:50:29

Dodam jeszcze, że bardziej mi się team podobał z Nando na szpicy niż z Eto, który złazi na skrzydło jeszcze bardziej niż Hiszpan i dziś chcę cała trójke Hiszpańską w składzie. Choć założe się że żadnego z nich nie uświadczymy, co już ewidentnie będzie świadczyc o jakimś pierdolonym urazie Mou do Hiszpańców...

Dodał: Fantom
2013-09-21 15:46:04

Ja powiem od siebie tak: mocno irytuje, żeby nie powiedzieć wkurwia mnie sytuacja naszego najlepszego zawodnika. Boję się że w tym że Mata zasiada na ławce nie ma żadnej wizji Mourinho a tylko znowu chęć podbudowania swojego niezaprzeczalnie dużego ego. O ile jeszcze w Realu sadzanie Cassilasa na ławce było uzasadnione, bo Lopez jest po prostu lepszy nawet według Carlo, to tutaj każdy inny trener ustawianie 11 zaczynał by od Maty. W zasadzie to obojętne mi jest gdzie zagra Juan, najważniejesze żeby był wciąż filarem drużyny. Na prawy skrzydle może zejść do środka, uderzyć lub posłac key passa swoją lewa nogą. Najważniejsze żeby grał.

Dodał: piomaster011
2013-09-21 15:19:43

\"To część procesu jego adaptacji. Jedną rzeczą jest grać Ramiresem i Oscarem na skrzydłach i Matą jako typową 10 za napastnikiem, gdzie może dogrywać genialne asysty, podania, kreować fantastyczne akcje, bo ma ogromny talent.\" To jest najlepsze. O co tu chodzi Jose? Mata wraca po kontuzji, po dużej ilości meczów praktycznie bez przerwy. I tylko dlatego najlepszy zawodnik w ostatnich dwóch sezonach, traci miejsce w składzie, na swojej najbardziej efektywnej pozycji? Może i można się zgodzić z tym, że Oscar był tym najlepszym zawodnikiem od początku sezonu, no ale sorry. Co z tego skoro graliśmy słabe mecze. Mata mógłby to zmienić, bo już nie raz to udowodnił. Kurde, niech Juan wraca do formy i nawet na tej prawej stronie pokaże Jose kto jest najlepszym zawodnikiem Chelsea.

Dodał: marm
2013-09-21 14:50:57

miet- może i Jose zawsze mówi, jak wspomniałeś, \"na tę chwilę\", \"obecnie\", ale w tym przypadku powiedział \"I want to build with Oscar as my number 10,\" co wyraźnie daje do zrozumienia, że to jest plan długofalowy, a nie sytuacja na chwilę obecną.

Dodał: miet
2013-09-21 14:45:27

\"Twierdzicie, ze Mata gral dobrze na skrzydle? Fakt, ale jak go przesunieto na ofensywny srodek to gral fenomenalnie i to z jego gry wlasnie na tej pozycji mielismy najwieksze korzysci.\" Nikt tutaj nie twierdzi, że Mata był lepszy na skrzydle niż na środku. No i zgadzam się, że to Oscarowi powinno się zmienić pozycję. Nawet po meczu z Hull i później wiele, wiele razy pisałem, że widzę Oscara w środku też dlatego, żeby Macie zrobić miejsce na \"10\". Pocieszeniem jest, że Jose cały czas dodaje do swoich wypowiedzi \"na tą chwilę, na teraz, at this moment\". A więc Mata ma szansę wrócić na \"10\", gdzie jest najlepszy jak złapie formę.

Dodał: KafarCFC
2013-09-21 14:32:46

Tak tak, a za pare godzin pewnie znowu bede sie smial jak w meczu z Fulham bedziemy probowali przeprowadzic atak pozycyjny i znowu wyjdzie z tego tylko walenie glowa w mur. Ja bym Jose dal taka podpowiedz: lepsze jest wrogiem dobrego. Twierdzicie, ze Mata gral dobrze na skrzydle? Fakt, ale jak go przesunieto na ofensywny srodek to gral fenomenalnie i to z jego gry wlasnie na tej pozycji mielismy najwieksze korzysci. Naprawde nie rozumiem, czego mozna chciec wiecej i nie wydaje mi sie, zeby Oscar grajac na tej pozycji kiedykolwiek dorownal osiagnieciami Macie. Dlaczego on nie moze grac jako zwykly ŚP? Przecież poprawil znacznie odbiory w tym sezonie, jest w super formie i wszystko mu wychodzi, to czemu wlasnie jemu Jose nie powierzy zadania przestawienia sie do innej pozycji, tylko Macie, ktory nie dosc, ze obecnie dopiero szuka formy, to ma jeszcze dodatkowo pod gorke bo musi jej szukac na nowej pozycji.

Dodał: mayor9
2013-09-21 14:29:33

JM nie lubi Maty , chciał go wymienic za Rooneya przypominam ;) uwazam ze do konca okna transferowego nie chcial aby mata byl w rytmie meczowym. Jednak jak wiadomo Mata jest zawodnikiem ktory potrafi sam odmienic losy meczu i nie rozumiem decyzji Mou.

Dodał: piomaster011
2013-09-21 14:27:51

Według mnie również ani Oscar, ani Mata, ani nawet Hazard nie powinni być przypisani do konkretnych pozycji. Tylko, że tu chodzi o to co powiedział Mou. Oscar jest moją \"10\". To on będzie głównie grał na środku. To Oscar będzie odpowiedzialny za tworzenie sytuacji. Sam nie wiem. I jeden i drugi ma umiejętności. Oby Mata chciał udowodnić Jose, że to on ma grać w składzie, bo ja również wolałbym go zamiast Oscara.

Dodał: Mehowww
2013-09-21 14:04:41

Sory za pusty. Jak pamiętamy mecz z Hull, przynajmniej pierwsze 30 minut. To trio wymieniało się pozycjami praktycznie bez przerwy. Jeśli w ostatecznej wersji Chelsea wg Mou tak to ma wyglądać to żaden z tych piłkarzy nie ma na cały mecz przypisanej roli, w sensie od 1 do 90 minut dajmy Eden na lewym. Przy takiej rotacji w trakcie meczu, jak Mata dojdzie do siebie to pewnie w sumie ze 30 minut na 10 w trakcie meczu pogra. Przy założeniu, że będzie to wyglądało jak z Hull na początku. Jeśli nie to chyba nie ma wśród nas i chyba na świecie nikogo kto odgadnie co sobie Jose wymyślił. Jak wypali to chwała mu za to, pomnik mu wystawić, exegi monumentum. Gorzej jak nie wypali i oddamy Mate, na 100% odpali tam gdzie pójdzie i skarci nas zapewne nie raz. Druga opcja, Oscar z Matą nie będą grać razem. Przy rotacji składem oboje będą 10, ale to się gryzie z tym co Jose powiedział. Także chyba nikt nie jest na tyle mądry by powiedzieć co będzie za rok, dwa z Chelsea, z Matą i w ogóle.

Dodał: fan1905
2013-09-21 14:03:42

Mata > Oscar. Nie rozumiem tej decyzji.

Dodał: Mehowww
2013-09-21 13:55:56

Dodał: Luke_19
2013-09-21 13:28:31

Nie da się ukryć że jestem mocno zaskoczony tą decyzją :/ Jakoś nie wydaje mi się żeby Oscar był lepszy od Maty na tej pozycji. Mam nadzieję, że Mou wie co robi i dla Maty znajdzie dobrą pozycję na boisku bo nie wyobrażam sobie Chelsea bez Maty :/

Dodał: Kipisz
2013-09-21 13:27:11

Zapomniałem dodać, że \"10\" u Mourinho zwykle potrafi pieprznąć zza pola karnego jak nikt się nie wystawia, a to prędzej zrobi Oscar

Dodał: miet
2013-09-21 13:26:41

Kurde, zapomniałem napisać o reakcji Beniteza na wynik na Stamford. https://twitter.com/SportHumour/status/380445091677995008/photo/1/large Pasuje też do obecnej sytuacji Hiszpanów - Torresa, Azpiego i Maty.

Dodał: Kipisz
2013-09-21 13:23:20

Najważniejszą rzeczy dla Mourinho jest zmiana stylu gry(co cieszy bo gramy nijako od dawna) i będzie ustawiał skład taki który najszybciej łapie jego filozofię, za rok (czy inny czas) prawie każdy złapie tą filozofię i skład będzie stanowił ten kto jest w najlepszej formie, po za tym faktycznie Jose przestawia wszystko po swojemu, szkoda trochę tego małego marzenia, czyli Oscar za ofensywną czwórką (sam widziałbym go z Essienem, podobała mi się jego rola w Realu no i jakoś mam sentyment dla Bizona). Teraz mi się jedno przypomniało jak media trąbiły \"Mata nie pasuje do układanki Mourinho\", mam nadzieje, że Jose rozumie znaczenie Maty i widzi go w zespole, tak jak Dyma zauważył Mata był świetny na skrzydle, ale nie była dobrze obsadzona pozycja \"10\"- a to ważna(jeśli nie najważniejsza) pozycja w ofensywnej części, dlatego zmienił miejsce i może tam wrócić albo się mocniej starać i walczyć o miejsce z Oscarem(co też będzie pozytywne bo rywalizacja rozwija zawodników). Trzeba też pamiętać, że zmiana stylu gry wymaga czasu, wiele czasu, więc te przegrane są zrozumiałe, jako zaślepiony głupiec daje The Special One nieograniczony czas, choć po roku spodziewam się widocznej zmiany stylu gry, no a do tego czasu dobrze jak byśmy nie byli uznawani za pośmiewisko.

Dodał: miet
2013-09-21 13:22:02

No bo założenie to prowadzić grę a nie kontrować, tak mówi Mourinho \"If somebody expects me to play against Fulham, because we need the victory, with a low block, nine players behind the ball, waiting for Fulham to make a mistake so we score a goal on the counter attack and to go home with three points, I\'m not going in that direction\" i parę jeszcze innych wypowiedzi. Znalazłem w internecie taką wypowiedź z 2004 roku : \"He has a lot to learn. I think he has two faces - one beautiful and one I don\'t like. He must keep one and change the other one.\" \"Joe Cole scored a goal which was very important. He played really well in terms of attacking dynamism. When he scored the goal the game finished for him. After that I needed 11 players for my defensive organisation and I had just 10.\" \"Joe can be a regular but he has to improve when the team needs him to be part of a defensive organisation.\" Jose naprawdę chce zrobić z Maty drugiego Joe Cole\'a. Z tymże wszyscy znamy jakie Mata ma ograniczenia wydolnościowe i szybkościowe. Mata nieźle grał na skrzydle za AVB, ale robił to na lewej stronie, gdzie można było szybciej dośrodkowywać bo piłka była na lewej nodze, tutaj częściej będzie musiał sobie przekładać no i dużo lepiej dryblować grając jako odwrócony skrzydłowy. \"10\" ma być przede wszystkim kreatywna i nieprzewidywalna i Mata jest w tym najlepszy. Oscar jest za nim. Mnie to się nie podoba, a najbardziej katorgą będzie patrzenie jak Oscar i Mata będą razem na boisku tylko że pierwszy jako \"10\" a drugi jako prawoskrzydłowy. Daję czas, bo nic innego nie pozostaje.

Dodał: Dyma
2013-09-21 12:40:18

Nie wiem czy pamiętacie , ale przed pojawieniem sie Mou (gdy już był ogłoszony) zastanawialiśmy sie komu zmieni rolę na boisku bo prawie zawsze to robił. I prawie zawsze był to przypadek jednego z lepszych zawodników w zespole, który stawał sie jeszcze lepszy; np. Eto w Interze przesunięty na skrzydło. Pamiętam też jak za RDM to właśnie Mata gral na skrzydle, często schodził do środka i strzelał masę bramek. Więc teoretycznei powrót Maty na skrzydło nie jest taki zły. Są tylko 2 haczyki - Mata musi odzyskać formę, a mamy sporo innych zawodników, którzy są w lepszej formie. No i druga rzecz - Mou wymaga od skrzydłowych gry w defensywie co jest moim zdaniem bezsensem przy takiej formacji - 4-2-3-1 polega głównie na tym, że jest sztywny podział 6 broni, 4 atakuje, przy czym boczni obrońcy i środkowi pomocnicy musza być mega uniwersalni i zapierdalać jak głupi. Dzięki temu 4 z przodu może skupić się na ofensywie. No i takie ustawienie jest typowe dla zespołów, które przeważają, prowadzą grę, a nie graja z kontry...

Dodał: KMB.Chelsea
2013-09-21 12:12:01

Thimesh moze przesadzam a moze mam poprostu racje. Sezon zweryfikuje kto sie mylil, tak czy siak poki co mam pelne prawo do takich slow w kierunku prowadzenia przez Mou druzyny

Dodał: Fan102
2013-09-21 12:03:37

Dobrze powidziane co do Maty Miet - \"I teraz oddzielając tamtą historię mamy obraz managera który próbuje nauczyć najlepszego zawodnika Chelsea w ostatnich dwóch latach czegoś co niekoniecznie musi umieć i ograniczyć jego najlepsze cechy o decydowaniu o obliczu zespołu, kreowaniu największej ilości sytuacji itd. Coś tutaj jest nie tak\". W grze Maty można coś poprawić ale tylko i wyłącznie jako gry tej dziesiątki. Na każdej innej pozycji w moim przekonaniu będzie spisywał się dużo dużo gorzej.

Dodał: miet
2013-09-21 12:01:44

Ja sądzę, że to jest taka maszyna która może zaklikać z meczu na mecz, z takim potencjałem kadrowym z takimi talentami. Choć wygląda to miejscami bardzo słabo i sam nie zgadzam się z wieloma personaliami i na razie słabą rotacją, ale można się tylko w tej chwili uzbroić w cierpliwość i czekać Jeśli mamy się liczyć w walce o majstra to należy zachować przynajmniej dystans do czołówki do końca grudnia, kiedy zacznie się prawdziwa walka i presja. A powtórki z zeszłego sezonu w Lidze Mistrzów nikt nie chce i tutaj już trzeba grać na maksa w każdym meczu i myślę, że każdy o tym wie. Po prostu czekajmy.

Dodał: Thimesh
2013-09-21 11:59:51

KMB jak zwykle przesadza i nieostrożnie dobiera słowa. Za to komentarz mieta- zgadzam się w 100%. Jakbyś wyłożył wszystko, o czym myślałem koleś! ;)

Dodał: Fan102
2013-09-21 11:58:08

Mata to TOP3 jeśli chodzi o typową 10 w ostatnich dwóch latach :< . Przynajmniej ja mam takie zdanie. I jeśli się Juan nie odnajdzie za bardzo to będzie to jego ostatni sezon w The Blues. Nie zrezygnuje ze swojej pozycji na której jest tak wyśmienity.

Dodał: miet
2013-09-21 11:55:21

Tylko sam Mata mówił, że jest po kontuzji, Jose wskazywał też na to że Mata grał 5 turniejów z rzędu więc musi odpocząć - a więc Oscar wygryzł Matę jako \"10\" dopiero po ostatnich dwóch meczach a jak pisałeś o tym wcześniej na przykład w sierpniu to było wróżenie i jestem pewien, że Jose dopiero teraz podjął taką decyzję, dlatego teraz o tym mówi, kiedy miał już wgląd na to jak obaj się zachowują kiedy są zdrowi. \"Nie myslalem ze ta jego przygoda ponowna z Chelsea bedzie az tak nieudolna\" ? Nie rozumiem za bardzo. Podsumowujemy już po pierwszy 6 meczach ? Miał być kill streak czy co takiego ? Każdy widzi jak to wygląda ale chyba nikt się nie spodziewał rozpierdolu na teraz i samych zwycięstw włącznie z UTD na Old Trafford (choć sam oczekiwałem trochę lepszej gry). Na razie Jose może się zasłaniać adaptacją do nowego systemu i nie ma w tym nic złego. Zobaczymy jak to będzie wyglądać za parę tygodni skoro jak mówi ten proces jest trudny i wymaga ciężkiej pracy. Ale na moje to zmiana stylu już powinna się zacząć od bramki bo wszyscy wiedzą dobrze, że Cech nogami to za dobrze nie gra i często panikuje, podaniami dobrze nie operuje oprócz wyjazdów na Drogbę (choć bramkarzem jest bardzo dobrym) i już od tego miejsca powinny nastąpić zmiany, tak sądzę w przyszłym roku.

Dodał: Fan102
2013-09-21 11:53:51

Oscar poprawił swoją grę i z tym się trzeba zgodzić jednak ja nie rozumiem po co zmieniać Mate z typowej 10, gdzie idealnie się tam nadaje o czym świadczą fakty w postaci asyst i bramek. On grał tam przez 2 sezony wyśmienicie. Nie rozumiem sensu zmiany, już lepiej było Oscara przekształcić na innego zawodnika niż Mate przesuwać z dziesiątki. Nie sadzę by Oscar w tym sezonie dał tej drużynie tyle ile Mata w ostatnich dwóch.

Dodał: KMB.Chelsea
2013-09-21 11:37:00

Pisalem o tym wczesniej ze Oscar wygryzl Mate to niektorzy tam wielce mysleli ze jest po kontuzji i musi odpoczac. Dobre jakos Lampard napierdala non stop a tez jest po lekkiej kontuzji. Narazie to Mou wiecej namieszal w tej druzynie i wiele popsul anizeli poprawil. Nie myslalem ze ta jego przygoda ponowna z Chelsea bedzie az tak nieudolna

Dodał: miet
2013-09-21 11:12:15

Jestem największym fanem Jose, uwielbiam go jako managera, jako człowieka, kibicowałem mu zawsze nawet jak był w rozjazdach we Włoszech, Hiszpanii, nawet wcześniej w Porto, cytowałem jego słowa w różnych sytuacjach. Tak jak na przykład teraz, Jose w każdej wypowiedzi przy okazji mówienia o czymś nawiązuje do innych managerów, do światka piłkarskiego, często dając takie pstryczka. Wczoraj mówił o tym, że \"Nie zależy mi na grze defensywnej z nisko osadzonym blokiem. Nie chcę, aby środkowi obrońcy grali w pomocy. Nie chcę długich piłek do samotnego napastnika.\" Nawet o tym mówiąc musi nawiązać do Beniteza i Davida Luiza w pomocy. Teraz mówi \"Chcę wyników. Nie mam zamiaru chować się za hasłami, że liczy się styl i nowy projekt, a wyniki nie mają znaczenia.\" Nawiązanie do Wengera w ostatnich latach. ALE ! sam Jose mówi, że jego pierwszą przygodę z Chelsea należy oddzielić grubą kreską dopóki będzie tutaj managerem do tej obecnej. Nie mówić o tamtej Chelsea z lat 2004-2007. I teraz oddzielając tamtą historię mamy obraz managera który próbuje nauczyć najlepszego zawodnika Chelsea w ostatnich dwóch latach czegoś co niekoniecznie musi umieć i ograniczyć jego najlepsze cechy o decydowaniu o obliczu zespołu, kreowaniu największej ilości sytuacji itd. Coś tutaj jest nie tak. Wiem, że Oscar to jest bardziej zawodnik dla każdego managera do uwielbienia, właśnie przez swoją ogromną pracę jaką wykonuje natomiast Mata jest takim magikiem, który nie daje za dużo w obronie i jest pretekst do niewystawiania go w pierwszej jedenastce. Ale tak jak napisałem na przykładzie Ozila, Mata spokojnie powinien to miejsce dostać. Nie widzę Maty dostosowującego się do gry na prawym skrzydle. Pamiętam jak trener Belgii posadził Hazarda na ławce bo ten nie przykładał się do gry w obronie. Hazard odzyskał swoje miejsce wtedy kiedy zaczął bardziej udzielać się w defensywie. Hmm o ile Mata może usprawnić grę w obronie (choć ja powątpiewam w jego wytrzymałość) to o tyle nie ma szybkości na skrzydle, nie ma dryblingu. Wręcz idealną dla niego pozycją jest \"10\" dlatego nie widzę jak przystosowuję się na prawe skrzydło (w ogóle jak pierwszy raz usłyszałem, ze Jose ma pomysł umieszczenia tam Maty to się złapałem za głowę). Co w konsekwencji jak się nie przystosowuje ? Tak. Mata out, Rooney in ja tak to widzę, bo Mata nie może się marnować na ławce ani na prawym skrzydle. I rzeczywiście może dojść do takiej transakcji, tym bardziej że Man Utd z chęcią by Matę przygarnął.

Dodał: miet
2013-09-21 10:38:18

Wow. No nie wiem. Oscar jest świetnym zawodnikiem, ale zgodzę się że nie ma tego \"magicznego\" dotknięcia jakie ma Mata. Może rozgrywać, pracować najciężej z drużyny ale nie ma tej subtelności jaką ma Hiszpan. Wystarczy powiedzieć, że Oscar w tym sezonie stworzył w Premier League tylko 6 czystych okazji - dwa razy więcej ma Hazard, tyle samo ma Ramires i tylko 1 mniej ma Lampard. A Mata tych okazji tworzył kilka na mecz, właśnie dzięki swoim subtelnym zagraniom. Oscar świetnie przyspiesza grę i pracuje ciężko dlatego bardziej nadawałby się w środku pola, Mata natomiast dysponuje \"key passami\" jak nikt inny. Jak już ktoś ma grać na skrzydle to chyba Oscar a nie Mata. Juan nie ma takiej wytrzymałości żeby zasuwać za skrzydłowymi, przecież on często na \"10\" w zeszłym sezonie gdzie nie miał zadań defensywnych też nie do końca wytrzymywał kondycyjnie a co dopiero teraz gdzie ma biegać po 10 klocków na mecz. I teraz nie wiem czy Ozil w Realu albo Sneijder w Interze tak mocno pracowali w obronie, że byli podstawowymi zawodnikami i zadowalali Jose ? Szczególnie ten pierwszy słynął ze słabej wydolności a jednak bardzo często grał i tworzył sytuację, kreował w każdym meczu mimo swojej indolencji defensywnej. Szczerze to coś mi się tutaj nie podoba.

Dodał: Thimesh
2013-09-21 10:18:26

Albo to największe szaleństwo ostatnich czasów albo Mourinho jest jeszcze większym wizjonerem niż myślałem...

Dodał: Ex
2013-09-21 10:05:01

czyli Mata niedługo out, bo ni ch.. nie widzę go w roli skrzydłowego, jest za wolny, nie tak przebojowy, słaby w defensywie jeśli będzie musiał ganiać za bocznymi obrońcamii. to nigdy nie będzie jego pozycja. Szkoda że Mourinho trochę w tej hiszpanii zdziwaczał..

Dodał: marm
2013-09-21 10:04:35

Nie czaje. Rozwiń myśl...

Dodał: Leonidas432
2013-09-21 09:58:52

Widze że ten sezon to będzie Hejtowanie Lamparda. Nic zawsze trzeba znaleźć winnego. Reszta gra po prostu rewalacyjnie -.0

Dodał: marm
2013-09-21 09:36:21

Czyli to tyle, jeśli chodzi o Matę na pozycji, na której czarował przez 2 lata. Także nie ma co liczyć na Oscara w miejsce Ramiresa/Lamparda/kogoś z tej pozycji. Szkoda, trochę jestem rozczarowany.