Chelsea.pl - polski serwis Chelsea FC


  • 1 |
  • 2 |
  • 3 |
poprzedni Stop Następny
2016-12-28 14:35:30 | Starkiller
8 komentarzy


  Bournemouth 3:0 (D)
26.12.2016r. godz. 16:00


 

Następny mecz:
 
Stoke City (D)
31.12.2016r. godz.16:00


 

brak ankiet

Co z tą Chelsea?

Gdyby tylko Andre Villas-Boas czytał komentarze na chelsea.pl wiedziałby, że rozwiązanie większości problemów naszej drużyny da się streścić w jednym zdaniu. Kupić kogoś. Sprzdać kogoś. Przesunąć Torresa na skrzydło, a Meirelesa na Księżyc. Grać skrzydłami, grać nogami, grać rękami, nie grać wcale. Na piłce oczywiście zna się każdy, dlatego wszystkie rady są słuszne, przede wszystkim w oczach radzącego.


Są jednak takie chwile, że nachodzi mnie przeczucie, że jednak sztab szkoleniowy czołowej drużyny Premiership może mieć więcej wiedzy i doświadczenia niż grupa fanów tego zespołu. Dlatego mimo wszystko im ufam. Ufam w managera i jego asystentów, w trenerów bramkarzy i od przygotowania fizycznego, w scoutów i analityków taktyki. Nie pracują tam gdzie pracują przypadkiem. Czemu więc jest tak źle, skoro jest tak dobrze?

 

Jedyną zmienną w całym tym piłkarskim mechanizmie są właśnie piłkarze. To od ich dyzpozycji, formy i motywacji zależy, jakie rezultaty da praca “za kulisami”. Czy to znaczy, że winni są tylko nasi kopacze? To też byłoby uproszczenie. Wszystkie elementy tej układanki muszą pasować. Mamy trenera z sukcesami, piłkarzy klasy światowej, ale wyników nie. Coś wyraźnie zgrzyta.

 

Wyraziłem już kiedyś opinię, że brak kompatybilności na linii trener – piłkarze wynika z pewnej próby sił. Stara gwardia, czyli gwiazdy Chelsea, doświadczyła w swojej karierze tylu zmian trenerów i koncepcji gry, że aby zachować jakąkolwiek stabilność wykreowała własną taktykę – pod siebie. Terry kontroluje defensywę, jest jej jedynym stałym punktem. Na środku towarzyszyli mu już Carvalho, Huth, Alex, Gallas, Leboeuf, Desailly, Ben-Haim, Luiz, Ivanovic (kolejność przypadkowa), a ilu sprawdziliśmy bocznych obrońców nie ma sensu już wyliczać. Skoro zatem rotacja była duża, zarówno w strategii jak i składzie personalnym, to do kogo mieliby się zawodnicy zwracać, jesli mieli wątpliwości jak się ustawić, kiedy podejść presingiem, a kiedy cofnąć? Do trenera, którego mogło już za kilka miesięcy nie być?

 

Oczywiście, że nie. Obroną kierował i dalej kieruje “the Captain”. Podobnie w pomocy, gdzie analogiczną rolę spełnia(ł) Frank Lampard – tylko on przetrwał wszystkich Makelelów, Joe Colów, Deców, Thiago Mottów, Diarrów, Parkerów, Ballacków i Veronów. Kto rządził i dzielił w ataku przed pojawieniem się Torresa nie muszę pisać.

 

Mamy zatem klub, w którym każdy trener od czasów pomourinhowych zastaje skostniały kręgosłup i musi zadecydować, jak z nim postąpić. Grant pozwolił chłopakom działać – odniósł sukces, Scolari nie wiem co robił, on sam pewnie też nie. Być może chciał coś zmienić i organizm go odrzucił, po czym przyszedł Hiddink, który przywrócił liderom drużyny moc. Póki jej starczało, póty Chelsea wygrywała, niezważając, że zmienił się trener. Carlo ze swoim doświadczeniem wiedział według mnie o co chodzi i starał się nie ingerować zbytnio w taktykę drużyny.

 

Oczywiście, od umiejętności każdego managera zależało poukładanie gry, ustawianie przy stałych fragmentach itp. Motywacja i zgranie także rosły lub opadały dzięki działaniom trenerowów. Jednak filozofia gry – wolne rozgrywanie środkiem, przetrzymywanie piłki przez Drogbę, gra techniczna, ale bez fajerwerków, poparta wielką siłą fizyczną w każdej formacji – pozostawała taka sama.

 

Problem polega na tym, że Terry, Laps i Tito (choć może ten pierwszy w najmniejszym stopniu) są już zwyczajnie za starzy. Potrafią grać na wysokim poziomie od czasu do czasu, akurat na tyle, aby dać alibi dla swoich występów i wlać nadzieję w serca kibiców, że “jeszcze w zielone gramy, jeszcze nie umieramy, jeszcze któregoś ranka odbijemy się od ściany”. Nie dają już jednak rady ciągnąć drużyny przez cały sezon. Co gorsza, broniąc swojej pozycji w klubie, choć pewnie z przekonaniem, że muszą to robić dla dobra Chelsea, wstrzymują wszelkie zmiany, tworząc londyńską Grupę Trzymającą Władzę.

 

Po ostatnim sezonie, zarząd według mnie to dojrzał i postanowił, że czas na drugą (pierwsza to kupno klubu przez Romana i zatrudnienie Jose) “niebieską rewolucję”. Zadanie, które postawiono przed młodym i bardzo zdolnym trenerem zostało nawet wypowiedziane na samym początku jego urzędowania (nie pamiętam czy na konferencji prasowej, czy w jakimś wywiadzie – mniejsza o to). Andre Villas-Boas ma zbudować nową drużynę, opartą o Akademię, własną koncepcję taktyczną i własny sztab szkoleniowy. Jednak aby to zrobić, musi złamać starej drużynie kręgosłup, musi ujeździć tego zdziczałego rumaka, który zrzucał z siodła każdego, kto chciał go zmusić do uległości.

 

Można oczywiście argumentować, że wystarczyłoby, gdyby defensywni pomocnicy podchodzili wyżej, żeby Mata nie miał obok siebie trzech przeciwników, kiedy próbuje rozgrywać przed polem karnym. Że może Bosingwa nie jest najlepszym wyborem na prawą stronę. Że powinno się inaczej robić zmiany. Że to, że tamto. To jednak nie ma znaczenia. W meczu ze Swansea widać było jak na dłoni zagubienie drużyny. Na boisku nie było nikogo z “trzech tenorów” i reszta graczy stała bezradnie nie wiedząc co robić i do kogo się zwrócić po pomoc. Dopóki się nie nauczą, że jak nie idzie, należy podbiec do linii i prosić o wskazówki – wszelkie dywagacje taktyczne, strategiczne, czy transferowe nie mają sensu.

 

Mam nadzieję, że mu się to uda i jestem przekonany, że zarząd da mu obiecane dwa lata, niezależnie od wyników. Zmiana trenera w obecnej chwili byłaby jak odstawienie choremu na raka chemioterapii, bo przez nią ma wymioty i wypadają mu włosy. Czasami musi być gorzej, żeby było lepiej. Wierzę, że nasz obecny Andre Villas-Boas odzyska drużynę dla klubu.

Źródło : własne

04.02.2012 | 1:06 | Macol
28 komentarzy
Szukaj według tagów:
kryzys, ,

Aby dodać komentarz musisz się zalogować !

Dodał: CypiS
2012-02-06 23:43:04

Dobry tekst, przynajmniej widac, ze autor przemyslal sprawe i ma prawo miec taki poglad na obecna sytuacje klubu i Managera. Ja Mam inny odbior, ale takie jest prawo kazdego kibica.Potaram sie to jakos przedstawic, mam nadzieje, ze mi sie uda. Po pierwsze zacznijmy od transferow i wymiany graczy: Uwazam, ze wszytko ok, mozemy probowac lamac kregoslup a nawet cale cialo na kawalki i wymienic te elementy na inne tylko jakos z glowa. Bo jak narazie to lamiemy reke a wstawiamy tam noge, zamiast ucha nos itp.No tak to po prostu wyglada. A potem sie dziwimy, ze po oeracji Nasz Nowy czlowiek(ZESPOL) nie chodzi. Teraz po drugie, jak juz zlozylismy Naszego Nowego czlowieka z nowymi elementami niekoniecznie pasujacymi do Sibie i probujemy go nauczyc chodzic i myslec po Naszemu-tzn po mysli Naszego trenera. I kolejny problem, Nasze cialo nie potrafi dostosowac sie do polecen.Hmmm..Dlaczego?Otoz Chcemy grac wysokim pressingiem i pilka to najpierw trzeba miec zawodnikow do tego, a Nie na odwrot. Natomiast wg. Mnie jest tak, ze Nasz trener ma jedna wizje gry, tylko nie rozumie, ze nie ma graczy pod ta wizje. My nie mamy szybkich zawodnikow na stoperze, ktorzy mo grac wysoko i nadarzyc wrocic ze srodka boiska za napastnikiem. Dwa: U nas dziala jedno skrzydlo bo na 2 nie ma graczy- wiec jak My chcemy grac skrzydlami? Dlatego bede mial i mam pretensje do AVB i jak dla mnie pokazuje, ze nie potrafi dostosowac sie do tego co ma- a dobry trener od tego zaczyna a potem dopiero modyfikuje a nie na odwrot. My opinion.

Dodał: Abaddon
2012-02-06 00:41:04

ile głupot się w tym artykule naczytałem o matko! Terry, Lamps, Tito za starzy? Teza wogóle niepoparta żadnym argumentem. Tito gra i to gra dobrze do tego strzela bramki. Lampard miał teraz trochę kontuzji przez co może trochę słabszą dyspozycję, ale dalej gra dobrze. Przy takim profesjonaliźmie zawodowych piłkarzy, takich sztabach szkoleniowych i reżimach treningowych wiek nie ma takiego istotnego znaczenia póki zawodnicy są zdrowi. A już napewno kariera zawodnika nie kończy się na 33 latach no daj spokój! Giggs czy Scholes ile lat mają, a jak graja w takiej wymagającej lidze jak angielska...

Dodał: Pauka
2012-02-04 20:18:58

Jest tu napisane, że AVB ma budować drużynę w oparciu o akademię. A np. Josh lub inne młodziki grają mniej niż za Carlo na którego prawie każdy najeżdżał za ich brak w składzie. Zresztą jutro zobaczymy to prawdopodobnie poraz kolejny - Bosingwa na lewej obronie zamiast Bertranda, któremu trener powinien z ten sposób pokazać zaufanie. W ogóle niech mi ktoś powie czemu oprócz Cecha Cole rozegrał chyba największą liczbę minut, zamiast dać raz czy dwa razy szanse Bertrandowi lub zmieniać go około 20-30 min przed końcem.

Dodał: Luffy
2012-02-04 18:42:29

Radeq, kompletnie mnie nie zrozumiałeś. Boas powiedział, że w zimowym okienku nie chce ściągać żadnych sław, Cahill i ewentualnie ktoś jeszcze to max. I Abramowicz go posłuchał. Dlaczego to oznacza, że popiera i ufa trenerowi? Bo normalnie, nieważne co mówiłby trener, Romek ściągnąłby mu tu jakąś gwiazdę za grube miliony. Ot, taki wniosek.

Dodał: Wlodzio
2012-02-04 18:11:57

Dla mnie proces zapoczątkowany po przyjściu Boasa, czyli odstawianie Lamparda i Drogby był krokiem w bardzo dobrą stronę. Chcieliśmy z nich zrobić graczy drugoplanowych, a przy tym niezmiernie ważnych - jak Giggs w MU. Jednak natura postawiła opór i okazało się, że ci, którzy przyszli jako zastępcy (Meireles za Lamparda, Lukaku i Torres za Drogbę) są jeszcze gorsi - ot, cały klops. Nawet jeżeli mają umiejętności, to są kompletnie bez formy - i to już zarzut w stronę Boasa. A niestety bolesna prawda jest taka, że Chelsea nie jest drużyną pierwszego wyboru dla zawodników w Europie i na świecie - przynajmniej kilka ekip ma budżety większe od naszego i zapewnia zawodnikom jeśli nie miejsce w pierwszym składzie to na pewno walkę o mistrzostwo, czyli to co coraz rzadziej my jesteśmy w stanie zaoferować.

Dodał: nikoosg
2012-02-04 17:56:37

Też zgadzam się w 90% z tym ciekawym felietonem. Nie zgadzam się z tym jak nie którzy piszą że Terry już nie powinien grać w 1 składzie. Wg. mnie to cały czas klasa światowa, prawdziwy przywódca i wielka ikona Chelsea. Boas ma jaja że potrafi posadzić Lamparda na ławce, bo nie oszukujmy się nie jest on już tak kluczowy jak wcześniej, nie mniej jednak za nic nie powinniśmy go sprzedawać. Trener sam musi wiedzieć kiedy ma to sens żeby Lamps biegał po boisku z pożytkiem dla drużyny a nie tylko samo nazwisko. Co do Drogby to też szacunek należeć mu się będzie już zawsze. Ale latka ubywają a u napastników jest to szczególnie widoczne. Spójrzcie na sytuacje Raula w Realu: mimo iż nie grał tam praktycznie wogóle to nikt nie wyobrażał sobię że mogą go gdzieś sprzedać. A jednak odszedł do Schalke przez co posypały się gromy na zarząd Realu że nie szanuje swoich ikon. Ale nikt nie pomyślał że Raul miał poprostu w sobię ambicję i nie chciał siedzieć do końca kariery na ławie. Efekt niezły bo trochę już tych bramek napukał. Ciekawe czy u nas tak by mogło być?

Dodał: ja_3x3
2012-02-04 17:48:50

Dzisiaj w gazetach sam AVB przyznal, ze jego druzyna nie zrobila progresu od pierwszego meczu z ManU. Jezeli sam trener przyznaje, ze nie poprawil jakosci druzyny to kto inny ma to zrobic. Jak wczesniej pisalem, trzeba dac mu czas, ale tez nie przesadzajmy. Nie myslcie, ze po sezonie i mam nadzieje po kilku tranferach druzyna bedzie od razu grala cudownie. Budowanie druzyny od podstaw zajmuje kilka lat, szczegolnie kiedy trener chce zmienic filozofie gry. Radeq - mam tylko jedna sprawe do Twojego komentarza odnosnie Liverpoolu. Gdyby nie Caroll to te 100 baniek byloby dobrze wydane. Oni kosztowali tyle, bo sa Brytyjczykami. A poza tym Adam i Henderson graja super. Henderson jest jeszcze mlody, wiec sie ogra, a Downing tez nie jest zly choc nie gra tak dobrze jak w Middlesbrough.

Dodał: piomaster011
2012-02-04 16:55:20

przeciez z tym higuainem to jest zwykla plotka ktora wymyslila gazeta, ale nawet jesli mialby tu przyjsc to by bylo dobre rozwiazanie bo kto ma u nas strzelac gole? torres ktory gra w skladzie tylko dlatego ze kosztowal 50mln w kazdym innym klubie z taka forma by go juz dawno nie bylo, drogba ktory gdyby mial pewne miejsce w skladzie na pewno pomogl by tej druzynie ale on jest juz myslami gdzie indziej \"Jak zawodnik jest potrzebny to się go kupije bez względu na to czy kosztuje 20 mln czy 40\" nie mow ze 20 mln w ta czy w druga nie robi roznicy to ze mamy wujka romana to nie znaczy ze nie mamy oszczedzac a 40 mln za modrica to duza przesada, to ze druzyna jest drewniana to raczej wina pilkarzy bo jakos nigdy nie gralismy szybkiej technicznej pilki, popatrz ze ramires mata studge potrafia cos jednak zrobic

Dodał: Radeq
2012-02-04 16:40:33

\"Roman wyraźnie szkoleniowca popiera, między innymi dlatego nie przeprowadził na siłę żadnego spektakularnego transferu\" Luffy, chyba twój informator robi cię w konie, bo Boas był o krok od spektakularnego transferu, a mianowicie dawał za Modrica 40 baniek. Naprawdę nie wiem jak wydumałeś taką tezę. Jak zawodnik jest potrzebny to się go kupije bez względu na to czy kosztuje 20 mln czy 40, oczywiście pod warunkiem, że jest tego wart i Boas raczej nie uzyskał przychylności Romana dzięki oszczędzaniu.

Dodał: Radeq
2012-02-04 16:28:07

Najświeższy debilizm Boasa - kupienie za 40 mlm Higuaina i liczenie, że będzie strzelał seryjnie gole w jego drewnianej drużynie, która jak wypracuje jedną stekę na mecz to jest święto lasu :D Ten pomysł Boasa można by oprawić w ramkę i powiesić dumnie w dziale rodzynów. A jak chcesz więcej smaczków to przeczytaj setki komentarzy na tej stronie, bo nie chce mi się tego przepisywać. I nie wiem skąd wywnioskowałeś, że chcę odrazu potrójnej korony, niech sobie będzie suchy sezon, ale decyzje, które podejmuje nich napawają optymizmem, bo narazie to jego decyzje raczej załamują i dobijają.

Dodał: piomaster011
2012-02-04 16:11:50

no napisz te jego karygodne bledy, zrozum to ze zanim bedzie dobrze musi byc zle, popatrz na manu tottenham real juve milan nawet na barce, najlepiej jest zatrudnic trenera ktory w pierwszym sezonie wygra lige i puchar anglii a w nastepnych bedzie juz coraz gorzej bo nie bedzie potrafil sensownie przebudowac tej druzyny

Dodał: Radeq
2012-02-04 16:03:50

I jeszcze najważniejsze. Jak widze takie nawoływanie do bezgranicznego zaufania trenerowi to opadają mi ręce i przypomina mi to sektę Daglisha. Kibice Liverpoolu jak otumanieni potwarzali \"King wie co robi!!!\", uj tam, że nasciągał im drewna za prawie 100 baniek(Caroll, Downing, Henderson, Adam) i nigdy tej kasy nie odzyskają, ale przecież king wie co robi. Boas popełnia tak karygodne błędy, że trzeba je wypominać i piętnować żeby nie było za słodko. W końcu Chelsea to elita, która ma panować w Anglii i Europie i co sezon demolować Real i Barcę, dlatego wymaga się dużo a progresu jak nie było tak nie ma i co gorsze nasz treneiro swoimi niektórymi decyzjami kadrowymi pokazuje, że sam nie wie czego chce.

Dodał: Radeq
2012-02-04 15:52:04

\"Ja jestem za mocno związany z \\\"tenorami\\\" jak mówisz i skończyć z nimi to rozwiązanie nie dla mnie.\" W takim razie suche i pełne kompromitacji sezony muszą być dla ciebie świętem.

Dodał: Radeq
2012-02-04 15:50:31

\"W meczu ze Swansea widać było jak na dłoni zagubienie drużyny. Na boisku nie było nikogo z “trzech tenorów” i reszta graczy stała bezradnie nie wiedząc co robić i do kogo się zwrócić po pomoc.\" Zaraz, zaraz, a we wcześniejszych meczach kiedy grał trzon gra wyglądała równie żałośnie. O jaką akademię ci chodzi? Bo chyba nie o młodzieżową, którą Boas ostatnio otwarcie skrytykował i jasne jest, że nie będzie z niej korzystał, ma teraz alibi - jest za słaba i koniec.

Dodał: piomaster011
2012-02-04 15:12:30

no niby prawda ale to jest takie opisanie problemu, avb stara sie przebudowac ten zespol na raz tzn nie zaczyna od obrony potem pomoc i atak tylko od razu caly sklad nie wprowadza pojedynczych korekt jak np carlo, tylko ze wlasnie wszyscy zadaja od niego sukcesow juz teraz, ale tak sie nie da, on potrzebuje czasu patrykoz - romek traktuje zatrudnienie avb jako inwestycje i mysle ze wlasnie ma na lawce drugiego jose bo jak on tu jeszcze zostanie to zaczniemy wygrywac puchary seryjnie

Dodał: funcool
2012-02-04 14:42:35

Ludzie słyszeliście o zainteresowaniu The special one Chelsea Londyn. Bardzo chciałbym go tutaj ale.... AVB co z nim. Widziałbym ich u nas obydwóch jednak AVB niezgodzi się na role asystenta . a co wy o tym myślicie???????

Dodał: ja_3x3
2012-02-04 14:22:23

Patrykoz - Mi chodzi o to, ze takich zawodnikow ja Drogba nie sprzedaje ot tak. Ma juz swoje lata i dla mnie nie musi grac w pierwszej XI. Ja stawialbym na Torresa i Lukaku, a Drogba bylby 3 w chierarchi. Nigdy nie wiesz co moze sie zdarzyc w trakcie sezonu.

Dodał: patrykoz
2012-02-04 14:10:51

Ja sie zgadzam z textem w 90 %,jedyne ale to dla mnie- brak doswiadczenia Managera- Romek chyba nadmiernie w chmurach dryfuje, skoro liczyl ze ma drugiego Mou. Co do tego trzonu to sie zgodze z tym ze 3 ludzi to za malo-tymbardziej tak zaawansowanych wiekowo. ja_3x3- jak dla mnie to dla Drogby nie ma miejsca juz od zeszlej zimy-czego on ma nauczyc mlodszych-jeszcze 1,5 roku temu bym tego chcial ale nie teraz. Terry to klasa sama w Sobie a Frank( i w tekscie fajnie oddane zaslepeienie fanów- jego gra- jak dla mnie tez jest to gra na alibi-zreszta nie dziwie sie ma juz Swoje lata) mysle ze moglby wiele nauczyc nowych i mlodych zawodników.

Dodał: tomashes
2012-02-04 13:54:10

Terry ciagle gra najwyzyszm poziomie i on spokojnie jak narazie daje rade caly sezon grac solidnie.

Dodał: ja_3x3
2012-02-04 13:47:49

Po czesci sie zgadzam. Mam nadzieje, ze AVB dostanie szanse na kolejny sezon. Chociaz wypadniecie z pierwszej 4 bedzie oznaczalo zmiane trenera. I jesli plotki z JM sa prawdziwe to powitam go z otwartymi rekoma. A co do starszych zawodnikow, moim zdaniem powinni oni zostac w zespole (np. Drogba, Lampard). Nie beda juz odgrywali takiej roli jak kiedys, ale daja przyklad mlodszym zawodnikom i w razie czego moga wesprzec zespol, jak np. Giggs i Scholes w ManU.

Dodał: Leonidas342
2012-02-04 13:10:06

Wiadomo że zawsze jak drużyna gra źle to winny jest trener. Nigdy ta grupa trzymająca władze ^^ Niestety latka lecą, a też mam trochę wrażenie że ci wiadomo o kim mowie chca sobie dograć do emeryturki. Oczywiście szanuje ich za to co zrobili dla klubu, ale klub chce sie dalej rozwijać i miec coraz lepszych grajków. Nie mówie żeby ich sprzedać, ale ławka od czasu do czasu też im sie należy. I za to ze Boas posadził Lampsa na ławce ma duzy plus pokazal ze ma jaja. Nie wiem czy bd dobrze i zrobi lepsza druzyne, ale trzeba wierzyć i miec nadzieje ze nastana lepsze czasy. Tak swoja droga na takie zmiany juz byl wczesniej czas ale lepiej pozno niz wcale.

Dodał: Macol
2012-02-04 11:49:13

Po pierwsze, dziękuję za komentarze. Wiadomo, że to moja opinia i nie każdy musi się z nią zgadzać, ale zawsze warto podyskutować. Po drugie, Kowboj masz rację, zawsze myliłem Thiago Mottę z Tiago. Po trzecie, wcale nie twierdzę, że transfery nie są potrzebne, bo wyraźnie mamy deficyt jakości zarówno w środku pola, jak i w ataku. Warto jednak zwrócić uwagę, że wprowadzenie nawet najlepszego zawodnika w drużynę, która jest rozbita nie przyniesie pożądanego skutku. Stąd też moim zdaniem wynika problem z Torresem - znajduje się on w dołku formy, ale nie zmienia to faktu, że jest zawodnikiem wybitnym. Niestety, bez pomocy w drużyny nie będzie w stanie wrócić do dawnej świetności. Co do młodzieży, to temat na inny felieton:)

Dodał: tomashes
2012-02-04 11:35:18

Ze wszystkim mozna sie zgodzic. Szkoda ze nie widac ruchu w strone \"budowania zespolu na bazie akademii\". Mam nadzieje ze pierwszym na dobre wprowadzonym do 1 druzyny graczem z naszej akademii bedzie McEachran, z ktorym stanie sie to co ze Sturridgem.

Dodał: Kowboj
2012-02-04 11:26:36

Thiago Motty to u nas nie było

Dodał: Matthewu
2012-02-04 11:19:10

Tyle, że AVB boi się ruszyć ten \"kręgosłup\", przykład Drogba. Torres do momentu czerwonej kartki grał świetnie, strzelał bramki, dużo asystował, jednak po tej głupiej czerwonej kartce i przerwie, bardzo długiej przerwie w wychodzeniu w pierwszej 11 nie idzie mu już tak dobrze jak na początku sezonu. Lepiej dawać szansę El Ninho, który pogra o wiele więcej sezonów niż troszkę starszy Drogba, z którym w każdym momencie możemy się pożegnać, bo nie wiadomo ile jeszcze będzie grał na światowym poziomie (o ile w tym momencie w ogóle na takim poziomie gra).

Dodał: matti_134
2012-02-04 11:06:40

Co do samego tekstu nie podobało mi się bardzo to wymienianie pomocnikÓW. Reszta jakoś nie raziła. A już co do przemyśleń.. każdy ma swój pomysł , swoje zdanie. Ja jestem za mocno związany z \"tenorami\" jak mówisz i skończyć z nimi to rozwiązanie nie dla mnie.

Dodał: Luffy
2012-02-04 10:54:21

Dużo jest racji w tym co piszesz, jedne z mądrzejszych słów jakie czytałem w tym dość kiepskim dla Chelsea okresie. Może to uświadomi wreszcie fanom żądnym krwi AVB, że trzeba mu dać czas. Roman wyraźnie szkoleniowca popiera, między innymi dlatego nie przeprowadził na siłę żadnego spektakularnego transferu. Niemniej jednak zakup kogoś jest potrzebny, chociażby dlatego, że Lamps już jest za stary żeby przez cały sezon utrzymywać w dobrym stanie linię pomocy, jak to napisałeś. Dlatego Boas jest zainteresowany Hulkiem, Higuainem oraz Hazardem - w przypadku któregoś z tych dwóch Mata pójdzie na rozgrywającego (takie mam przeczucie), natomiast jeśli zawita u nas Hazard, równie dobrze on może rządzić w środku pomocy. Jestem niemal pewny, że któryś z tych 3 celów transferowych zostanie latem zrealizowany. A tymczasem obserwujmy co się będzie działo, do wygrania ciągle jest FA Cup oraz Liga Mistrzów (co jest mało realne ze względu na obecną dyspozycję zespołu), 3. miejsce w lidze również można zdobyć, nie jest ono w końcu takie złe.

Dodał: Arjen1
2012-02-04 10:32:30

Niemniej i tak uważam że trzeba kupić jednego ofensywnego pomocnika/skrzydłowego, żeby został playmakerem albo Mata mógł iść do środka :P albo lepiej: po sezonie ściągnąć De Bruyne\'a. Nie chce reklamować innych stron ale na chelsealive.pl ktoś umieścił Świetny filmik z jego skillsami, polecam. Zresztą 16 asyst i fantastyczny strzał z dystansu mówią same za siebie